logo

دسته بندی محصولات

جستجو
دسته بندی
فیلتر محصولات
تیلر کولتیواتور
تاریخ انتشار : Jan 02, 20

تیلر کولتیواتور


تیلر کولتیواتور

معرفی تیلر کولتیواتور های موجود در بازار ایران

تفاوت تیلر-کولتیواتورهای موجود در بازار چیست؟ کدام یک از تیلر کولتیواتورهای موجود در بازار مناسب کار من است؟ تیلر کولتیواتور 9 اسب با 7 اسب چه تفاوتی دارد؟ تیلر کولتیواتور 9 اسب بهتر است یا 7 اسب؟ تیلر کولتیواتور گیربکسی بهتر است یا تسمه‌ای؟

اینها سوال‌هایی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد و از آنجایی که نمونه‌ها و اقلام بسیار متنوعی از تیلر کولتیواتورها در بازار موجود می‌باشد لذا در این مقاله انواع تیلرها با توجه به نوع برند و موارد مصرف را بررسی می‌کنیم.

کولتیواتور 9 اسب دیزلی

به تیلرهایی گفته می‌شود که موتور آن‌ها از مدل 186fبا 9 اسب بخار و 186fa با 10 اسب بخار قدرت می‌باشد.

سوخت این موتورها گازوئیل می‌باشد.

گیربکس این دستگاه‌ها مدل 1100 می‌باشد که در هر دو نوع یکی می‌باشد. همچنین انتقال قدرت بین موتور و گیربکس بصورت شافت مستقیم با چرخ دنده می‌باشد. گیربکس آن‌ها دارای شافت P.T.O (شافت هرزگرد خروجی گیربکس جهت استفاده‌های کاربردی مانند نصب سمپاش، ژنراتور و...)

همچنین تعداد دنده‌های این دستگاه 3 دنده است که دو دنده جلو یک دنده عقب می‌باشد.

فرمان این دستگاه‌ها از مدل جدید (فرمان 9 اسبی) می‌باشد که شبیه به یک بازو طراحی شده که از طرفین به چپ و راست به راحتی حرکت کرده و همچنین با بالا یا پایین برای تنظیم قد حرکت می‌کند.

چرخ این تیلرها در بازار در 2 نوع ارائه می‌شود.

چرخ کوچک: لاستیک با اندازه 400 در رینگ 10

چرخ بزرگ: لاستیک با اندازه 500 در رینگ 12 که اغلب دستگاه‌های موجود در بازار با این نوع لاستیک ارائه می‌گردند.

عرض کار این دستگاه‌ها 80 تا 130 سانتی متر می‌باشد و عمق کار آنها از 15 تا 30 سانتی متر می‌باشد.

تیلرهای موجوددر بازار ایران از این دسته همگی ساخت چین بوده و در هنگام خرید باید به برندهای معتبر چینی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی آنها در ایران توجه بالایی داشت.

کولتیواتور 12 اسب دیزلی

تیلر کولتیواتور با موتور مدل 188f با قدرت 12 اسب بخار می‌باشد. سوخت این موتور گازوئیل می‌باشد.

گیربکس این دستگاه‌ها مدل 1100 می‌باشد که با تیلرهای 9 اسب یکسان است. همچنین گیربکس آن‌ها دارای شافت P.T.O (شافت هرزگرد خروجی گیربکس جهت استفاده‌های کاربردی مانند نصب سمپاش، ژنراتور و...)

انتقال قدرت بین موتور و گیربکس بصورت شافت مستقیم با چرخ دنده می‌باشد.

به طور خلاصه تیلرهای 12 اسب و 9 اسب و 10 اسب فقط از نظر موتوری با هم متفاوت هستند و هیچ چیزی در آنها تفاوتی ندارد.

تیلرهای موجوددر بازار ایران از این دسته همگی ساخت چین بوده و در هنگام خرید باید به برندهای معتبر چینی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی آنها در ایران توجه بالایی داشت.

کولتیواتور 7 اسب دیزلی

تیلرهایی با موتور مدل 178f با قدرت 7 اسب و موتورهای 178fa با قدرت 7.5 اسب بخار می‌باشد. سوخت این موتورها گازوئیل می‌باشد.

گیربکس این دستگاه‌ها با دستگاه‌های 12 اسب و 10 اسب و 9 اسب یکسان می‌باشد یعنی گیربکس این دستگاه‌ها هم 1100 می‌باشد. انتقال قدرت بین موتور و گیربکس بصورت شافت مستقیم با چرخ دنده می‌باشد. همچنین گیربکس آن‌ها دارای شافت P.T.O (شافت هرزگرد خروجی گیربکس جهت استفاده‌های کاربردی مانند نصب سمپاش‌، ژنراتور و...).

همچنین تعداد دنده های این دستگاه 3 دنده است که دو دنده جلو یک دنده عقب می‌باشد.

چرخ این تیلرها در بازار در 2 نوع ارائه می‌شود.

چرخ کوچک: لاستیک با اندازه 400 در رینگ 10که اغلب دستگاه‌های موجود در بازار با این نوع لاستیک ارائه می‌گردند.

چرخ بزرگ: لاستیک با اندازه 500 در رینگ 12

عرض کار این دستگاه‌ها 80 تا 110 سانتی‌متر می‌باشد که قابل افزایش تا 130 سانتی متر می‌باشد و عمق کار آن‌ها از 15 تا 30 سانتی متر می‌باشد.

به طور خلاصه این نوع تیلر از نظر قدرت با دستگاه‌های 9 اسب و 10 اسب تفاوت چشم گیری ندارد فقط چون از نظر ابعاد از تیلرهای 9 اسب و 10 اسب کوتاه تر هستند برای استفاده زیر درختان کوتاه قد و پر شاخ و برگ کاراتر می‌باشند و بخاطر وزن کمتری که دارند برای دور زدن دور درختان کاربر را اذیت نمی‌کنند.

تیلرهای موجوددر بازار ایران از این دسته همگی ساخت چین بوده و در هنگام خرید باید به برند های معتبر چینی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی آنها در ایران توجه بالایی داشت.

کولتیواتور  5.5 اسب دیزلی

تیلر هایی با موتور مدل 170f با قدرت 5.5 اسب بخار و موتورهای 178fb با قدرت 5.8 اسب بخار می‌باشد. سوخت این موتورها گازوئیل می‌باشد.

گیربکس تیلرهای 170f مدل 900 می‌باشند که سیستم انتقال قدرت بین موتور و گیربکس توسط تسمه انتقال می‌یابد و گیربکس و تیغه‌ها توسط زنجیر به هم متصل هستند.

گیربکس تیلرهای 170fb مدل 1000 می‌باشند که سیستم انتقال قدرت آنها تماما گیربکسی (چرخ دنده ای) می‌باشد. همچنین گیربکس آنها دارای شافت P.T.O (شافت هرزگرد خروجی گیربکس جهت استفاده های کاربردی مانند نصب سمپاش، ژنراتور و...)

همچنین تعداد دنده های این دستگاه 3 دنده است که دو دنده جلو یک دنده عقب می‌باشد.

تیلرهای موجوددر بازار ایران از این دسته همگی ساخت چین بوده و در هنگام خرید باید به برندهای معتبر چینی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی آن‌ها در ایران توجه بالایی داشت.

کولتیواتورهای کوچک بنزینی

این نمونه تیلرها به چند دسته تقسیم می شوند:

1.کولتیواتور 7 اسب بنزینی با انتقال قدرت گیربکسی همراه با چرخ

2.کولتیواتور 6.5 اسب بنزینی با انتقال قدرت تسمه ای همراه با چرخ

3.کولتیواتور 6.5 اسب بنزینی با انتقال قدرت تسمه ای بدون چرخ

4.کولتیواتور 6.5 اسب بنزینی با انتقال قدرت تسمه ای همراه با چرخ کوچک فرقونی برای حمل و نقل

1. کولتیواتور 7 اسب بنزینی با انتقال قدرت گیربکسی همراه با چرخ دارای موتور 7 اسب بنزینی طرح هوندا می‌باشند و گیربکس مدل 1000 و همچنین شافت P.T.O همراه با لاستیک سایز 400 در رینگ 8 مناسب برای باغ های شخصی با مساحت های کم و درختان نو پا یا کار در گلخانه با عرض کارهای کوچک.

2. کولتیواتور 6.5 اسب بنزینی با انتقال قدرت تسمه‌ای همراه با چرخ دارای موتور 6.5 اسب بنزینی طرح هوندا می‌باشند و گیربکس مدل 900 می‌باشد. سیستم انتقال قدرت آنها تسمه ای است.همراه با لاستیک سایز 400 در رینگ 8 مناسب برای باغ‌های شخصی با مساحت های کم و درختان نو پا یا کار در گلخانه با عرض کارهای کوچک.

3. کولتیواتور 6.5 اسب بنزینی با انتقال قدرت تسمه‌ای بدون چرخ با موتور 6.5 اسب بنزینی طرح هوندا می‌باشند و گیربکس مدل 900 می‌باشد. سیستم انتقال قدرت آنها تسمه ای است همراه با لاستیک کوچک پشت دستگاه برای حمل و نقل  آسان دستگاه است و مناسب برای باغ‌های شخصی با مساحت‌های کم و درختان نو پا یا کار در گلخانه با عرض کارهای کوچک. همچنین این تیلر بهترین انتخاب برای کسانی است که در شیب تند یا در باغ‌های انگور کار می‌کنند، می‌باشد.

تیلرهای موجوددر بازار ایران از این سه دسته همگی ساخت چین بوده و در هنگام خرید باید به برند های معتبر چینی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی آنها در ایران توجه بالایی داشت.

4. کولتیواتور  6.5 اسب بنزینی با انتقال قدرت تسمه‌ای همراه با چرخ کوچک فرقونی برای حمل و نقل

اگر به دنبال تیلرهای چینی موجود در بازار نیستید و میخواهید تیلرهای اروپایی با کیفیت بالا را خریداری کنید این دسته از تیلرها انتخاب خوبی برای شما می‌باشد.

این تیلرها معمولا با موتورهای هوندا اصل یا برند های معتبر اروپایی یا آمریکایی ارائه میگردد. سیستم انتقال قدرت آنها تسمه ای از موتور به گیربکس و توسط زنجیر به چرخ ها انتقال می‌یابد.

حمل و نقل این دستگاه‌ها توسط چرخ کوچکی که درجلوی تیلر تعبیه شده انجام گرفته که شبیه به جابه جایی فرغون می‌باشد.

این تیلر قابلیت نصب تیلر و شافت P.T.O ندارد و فقط جهت پاکنی باغ‌ها و دور درختان می‌باشد. همچنین جهت کار در باغچه بلوارهای شهری مناسب بوده و به علت وزن کم و کیفیت بالای ساخت بهترین انتخاب برای پیمانکاران فضای سبز می‌باشد.

تیلر کولتیواتورهای BCS ایتالیا

این نوع دستگاه‌ها در اصل تیلرهای چند منظوره‌ای می‌باشد که با عوض کردن هد آن می‌توانید کارایی‌های متفاوتی را از آنها داشته باشید.

این تیلرها دارای گیربکس‌های متنوع بوده که بر خلاف تیلرهای چینی که در هنگام کار باید چرخ های آن را خارج کرده و تیغه را  نصب کنید روی دو چرخ خود بوده و هد کولتیواتور آن پشت دستگاه نصب شده و کار پاکنی را انجام می‌دهد در واقع این دستگاه یک مینی تراکتور دو چرخ میباشد.

گیبرکس این دستگاه ها در مدل های مختلف تعداد دنده‌های مختلفی دارند

تیلر BCS مدل 728: تعداد 6 دنده دارد که سه تا در جلو سه تا در عقب می‌باشد. 3 دنده جلو جهت دروگر استفاده شده و سه دنده عقب جهت هد کولتیواتور.

تیلر BCS مدل 740: تعداد 7 دنده دارد که 4 تا جلو و 3 تا دنده عقب می‌باشد.

همچنین این تیلر  دارای قفل دیفرانسیل بوده که در هنگام چرخیدن دور درخت یا دور زدن کامل عملکردی شبیه بلدوزر داشته و کاربر بدون هیچ سختی یا فشاری می‌تواند با آن دور درخت دور بزند.

تیلر BCS مدل 720: تعداد 5 دنده دارد که سه تا جلو و 2 تا دنده عقب می‌باشد.

این دستگاه دارای قفل دیفرانسیل نمی‌باشد.

موتور دستگاه های BCS  قابل ارائه به صورت بنزینی و دیزل می‌باشد با قدرت‌های مختلف با انتخاب کاربر اما موتور معمول نصب شده روی این دستگاه‌ها موتور هوندا 6.5 اسب بنزینی یا موتور 7 اسب دیزل مدل 178F یا 178FA می‌باشد.

ارسال دیدگاه