logo

دسته بندی محصولات

جستجو
دسته بندی
فیلتر محصولات
چمن زن
تاریخ انتشار : Jan 04, 20

چمن زن


چمن زن یا برش دهنده چمن یا دستگاه برش دهنده چمن شامل دستگاه هایی میشود که از یا چند تیغه فولادی تیز شده حول یک محور استفاده کرده و چمن را به اندازه دلخواه کوتاه میکند
چمن زن ها قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و میتوانند در هر ارتفاعی با اختیار کاربر چمن را کوتاه کنند.
چمن زن ها به چند دسته چمن زن های دستی بدون موتور,چمن زن های موتوری چمن زن های برقی و چمن زن های تراکتوری تقسیم میشوند.
چمن زن های دستی اولین بار در سال 1830 توسط ادوین بادینگ در کشور انگلستان ساخته شد و دارای تیغه 48 سانتی متری جهت کوتاه کردن چمن زمین های چمن گلف ساخته شد.مکانیزم این دستگاهشبیه چمن زنهای دستی امروزی بود و دارای دو چرخ با دو بلبرینگ و یک تیغه چرخان مدور جهت حرکت در سطح چمن و کوتاه کردن آن ساخته شده بود.
این دستگاه زمانی که توسط کاربر هل داده میشد حرکت چرخ ها باعث حرکت دورانی تیغه میشد و تیغه های تیز شده مانند قیچی چمن را کوتاه میکردند
چمن زن های دستی امروزی به همراه سبد در پشت و قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان در بازار امروز موجود میباشند و مناسب برای کارهایی با وسعت کم مثل خانه ها یا ویلاهای شخصی میباشند.
اما عیب چمن زن های دستی طاقت فرسا بودن کار با آن در مساحت های بزرگ بود.به همین جهت در اوایل توسط حیوانات کشیده میشد و چمن را کوتاه میکرد.
در سال 1900 زمانی که اولین موتورهای بنزینی صنعتی ساخته شدند اولین چمن زن موتوری تک سیلندر توسط کمپانی رنسامز انگلیسی در سال 1902 ساخته شد.
این چمن زن موتوری,فوق لعاده سنگین وزن بود و گران قیمت به همین جهت در سال 1920 کمپانی انگلیسی ATCO چمن زن های خود کششی یا گیربکسی را اختراه کرد تا کاربر از شر هل دادن چمن زن خلاص گردد و چمن زن خودش حرکت کند و فقط یک کاربر پشت در پشت سر آن را کنترل کند.
در سال 1821 با ساخته شدن اولین تراکتورها این دستگاه در صنعت چمن و چمن زن ها وارد شد و اولین چمن زن تراکتوری اختراع شد.
چمن زن تراکتوری مثل یک ماشین یا تراکتور بود و کاربر میتوانست درون آن نشسته و ماشین علاوه بر حمل کاربر چمن را هم در ارتفاع دلخواه با عرض کار زیاد کوتاه میکرد
چمن زن های تراکتوری امروزی بسیار قدرتمند,سبک وزن,شیک و سریع هستند و کوتاه کردن چمن یک ورزشگاه برایشان کار ساده و بدون اصحلاکی است و میتوانند در ارتفاع های مختلف به چمن شکل داده و از آن کاملا مراقبت کرده و آن را کوتاه کنند.
در ایران تاریخچه ی استفاده از چمن زن به سالهای دوری باز نمیگردد.چون در ایران کلا صنعت چمن و چمن زنی,صنعتی لوکس تلقی شده و همواره به علت کم آبی کشورمان این صنعت پیشرفت چندانی نمیکند.
سازنده های چمن زن های موتوری در کشورمان بیشتر از یکی دو تا نبوده و آن ها هم فقط شاسی دستگاه را ساخته و موتور آن وارداتی است و روی شاسی مونتاژ میکنند.همچنین چمن زن های دستی و تراکتوری کلا وارداتی هستند.
به عنوان توصیه جهت خرید چمن زن مناسب برای کار شما به دنبال برندهایی باشید که در ایران دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش قوی و فعال باشند.
چمن زن ها بر خلاف ظاهرشان دستگاه هایی پر اصحلاک پر کاربرد و پرخرجی هستند وشما را برای تعمیر یا گیرآوردن قطعات به دردسر می اندازند.به همین خاطر جهت خرید چمن زن یا مشاوره خرید چمنزن میتوانید به شرکت ارم سبز اعتماد کنید و با شرکت ارم سبز و کارشناسان ما مشاوره کنید.

ارسال دیدگاه